RSS Feed

Unik MP3 afspiller - Samsung YP-S5

2. marts 2008 | MP3 afspillere | Vurdering: 93%
Samsung S5Samsung YP-S5 er efterfølgeren til YP-K5 og er mere kompakt og har flere features end dens forgænger. Det er begrænset hvad den S5 har fået at opmærksomhed efter udgivelsen hvilket er en skam, da der er en hel del forbedringer til den i forvejen gode MP3 afspiller. S5 er opbygget på samme måde som YP-K5 og er derfor noget så sjældent som en MP3 afspiller med gode indbyggede højtalere.

Unik MP3 afspiller - i et nyt og tyndere design

Designet er næsten det samme som på K5'eren dog med den væsentligt forskel at hele afspilleren er tyndere. De indbyggede højtalere er stadig det der får MP3 afspilleren til at skille sig ud fra mængden og det velkendte system hvor højtalerne skubbes ud og omdanne afspilleren til et mini-stereo fungere stadig upåklageligt. Denne feature vil helt sikkert skabe opmærksomhed på kontoret eller i byen. Højtalerne gør dog stadig afspilleren tykkere end lignede MP3 afspillere, men dette gør ikke så meget, højtalernes funktion er det hele værd.

De indbyggede højtalere gør S5 helt unik

Kvaliteten af de to indbyggede højtalere, på hver 1,5W, er overraskende gode. De kan selvfølgelig ikke bruges til en fest, men i små rum også selvom der er andet støj kan de tydeligt høres. Klart og rent bliver musikken gengivet. De medfølgende høretelefoner er af udmærket kvalitet. En ganske cool detalje er at du kan tilslutte andre enheder direkte til højtalerne. Så hvis du er ude i byen og gerne vil afspillere noget musik fra en anden afspiller kan deres gøre med audio kablet, der tager musik fra alle andre enheder med et 3.5mm jack stik. MP3, ACC, OGG og WMA understøttes.

Det er tydeligt at se hvad der sker på displayet, til trods for størrelsen

Displayet er på 1.8" tommer og til trods for størrelsen er farverne præcise og klare. Skærmen er for lille til at se billeder på, men til at navigere rundt er det hele nemt at se og overskueligt. Som en lille ekstra feature kan afspilleren sættes til at gengive grafik i takt til musikken.

Samsung YP-S5 har masser af features

Samsung YP-S5 kommer også med bluetooth hvilket betyder at blutooth headsets kan bruges og at musik kan overføres trådløst fra mobiltelefoner, MP3 afspillere og computere. Ellers er der FM-radio, voice recorder, equalizer, video afspilning, tekst browser og den velkendte mulighed for at bruge afspilleren som vækkeur med den omfattende alarm feature. Herudover ligger der 5 små spil på afspilleren. Bruges højtalerne kan der afspilles musik i op til 5 timer, ved brug at høretelefoner ligger batterilevetiden helt oppe på 24 timer. Video kan afspilleres i henholdsvis 3 og 4 timer. Time tallene afhænger som altid af bit-rate og af hvordan afspillere i øvrigt bruges.

Samsung S5 er en værdig efterfølger

Denne MP3 afspiller fra Samsung er en lille lækker gadget. De eksterne højtalere er overraskende gode også selvom der er skuet helt op for volumen. Batterilevetiden er på hele 24 timer ved brug af de medfølgende høretelefoner der i øvrigt gør det rigtig godt. Med YP-S5 har samsung gjort en helt unik MP3 afspiller endnu bedre.

Medieafspillere og MP3 afspillere. Alexi er din guide de små mobile afspillere.
Søg på alexi.dk Søg på alexi.dk
Seneste indlæg Sponsor